Mexico

28 december 2009

Hola a todos,

Allereerst wil ik iedereen bedanken die op m'n afscheidsfeestje z'n gezicht heeft laten zien. Ik heb genoten van jullie, het bier, de meegebrachte drank, de pepernoten, sint en piet, de kado's en het schoonmaken de volgende dag, met name de inzet van Erik was noemenswaardig!! Uren heeft ie op z'n knietjes gezeten om de vastgeroeste pepernoten los te krijgen.

Dan de reis, het is geweldig tot nu toe en begon goed. Ik vloog vanaf Frankfurt en kwam in het vliegtuig 'Fraulein Birgit' de Duitse equivalent van `juffrouw Jannie´ uit de Duitse aflevering van debiteuren/crediteuren ontmoette (zie foto, onder kopje ´foto´s´). Ze is secretaresse en heeft 2 dagen vrijgekregen van Jos en Edgar om haar heerlijke lichaam laten bijbruinen aan de caribische kust, wat een genot.

Cancun is geen boeiende plaats buiten ´Spring Break´, maar er was een chille neger in het hostel waar ik een paar dagen mee ben opgetrokken. Daarna op weg naar de jungle, maar ergens onderweg ben ik uit de bus gestapt in een klein dorp omdat er muziek, vuurwerk en lampjes en dus feest was. De buschauffeur raadde het af en benadrukte dat het niet het eindstation was, snel bleek dat dit gehucht voor het verdienen van een boterham niet van toeristen afhankelijk is. Godzijdank was er 1 hotel te vinden en kon ik daarna meefeesten op het plein. De volgende dag keken de bewoners nogal vreemd op van het feit dat er een blanke in hun dorp rondliep (ik voelde me als een Ethiopier in Oud Ade).Mensen wilden handjes schudden en in een verder leeg restaurant werd er voor me gezonden door 7 gelovigen, heel bizar. De volgende dag naar de jungle in Palenque, waar ik om 3u snachts aankwam. Dit betekende een nachtje buiten slapen, nadat ik met de hulp van een paar Mexicanen, waarvan een stomdronken, tevergeefs naar een geopend hostel had gezocht. Slapen op een tuinset met een dronken Mexicaan en 2 gniffelende Mexicaanse meisje naast me was een onvergetelijke ervaring.

k zal het korter proberen te houden...Na de jungle een ander dorp en n paar dagen strand, van puerto escondido (waar een poging is gewaagd om te leren golfsurfen) en 5 dagen Mexico city. Geweldige stad en ik kon na 2 dagen in een verder goed hostel de laatste drie dagen bij een Colombiaanse jongen (sergio) slapen waar ik eerder een paar dagen mee opgetrokken was. hij heeft de stad laten zien en we zijn veel uitgegaan, met kerstavond als meer dan waardige afsluiting. We hebben in zijn appartement gekookt en gedronken met mensen die we zo her en der eerder waren tegengekomen. Na 2 flessen tequilla zijn we naar een bar gegaan en bij terugkomst werden we meer dan welkom geheten bij de onderburen die een familiefeest hadden. Tot 05.30 hebben we in de huiskamer gegeten, gedronken en met name gedanst met grootmoeder, moeder en kleinkind.

De volgende ochtend begon onaangenaam met een wekker om 10u. Ik heb een stage gekregen in Arequipa (peru) en moest een vliegtuig halen naar Peru. Hoofdpijn en andere uitdrogingsverschijnselen waren het gevolg. Ik werd netjes opgehaald van het vliegtuig en heb net een aantal dingen in Lima gezien. Morgen met de bus naar Arequipa. Vanaf begin januari gaan we daar met z´n vijven sportlessen geven aan kinderen die het wat minder hebben, tot eind februari. Het gaat nog een redelijke uitdaging worden aangezien alles in het Spaans moet en ik die taal na drie weken backpackersengels gepraat te hebben, nog niet geheel meester ben. Dat wordt dus lessen volgen naast de stage.

Verder heb ik in Mexico veel natuur, piramides en kolonialen gebouwen, golven en dikke vrouwen gezien.

Wat de vrouwen betreft, als je zeer gewillig bent kun je Mexico beter mijden. Het percentage van mensen met overgewicht overtreft het percentage in de US. Op een paar bloedmooie exemplaren na is het droevige gesteld met de Mexicaanse vrouwen.

To be continued..

Hasta luego y feliz ano nuevo

Joost

PS, onder het kopje `Foto`s´ staan wat foto`s. Het kost veel tijd deze te uploaden. Meer foto´s zijn te zien op facebook, waar ik voor de geinteresseerden te vinden ben als ´Joost van Schie´.

P.S. De geinteresseerden kunnen zich in de balk hiernaast aanmelden met hun e-mailadres, dan ontvang je een email als ik iets plaats en kan ik de ongeinteresseerden ontlasten van spam door hen geen mail te sturen.

1. Barend:
    29 december 2009
    De bug weet je met een krachtig verhaal al gauw aan te wakkeren en je verhalen lezend hoop ik in een aantal jaar als simba je voetstappen te betreden.
    Impulsief uitstappen in dorpjes en goed genieten van de locale vrijheid en blijheid. Een goed begin is het halve werk maar joost, beter niet over een weekje weer terugkomen!
    Meer foto's zijn altijd mooi maar zeker niet volgende keer het verhaal korter maken!!
    Geniet en nog een mooi 2009.
    ciao xx
  2. Melanie:
    31 december 2009
    Hee joost,

Heel veel plezier! Geniet ervan!

Liefs Melanie
  3. Caspar:
    2 januari 2010
    heel gaaf, joost! X cas
  4. Tommi:
    3 januari 2010
    Kun je gelijk even vragen hoe je Barcelona correct uitspreekt?
    En doe de groeten aan Maria de las Mercedez, mocht je der op een klein uitstapje tegenkomen!
    Daarbij natuurlijk nog een gelukkig nieuw jaar.

x
  5. Lus:
    6 januari 2010
    Dank voor het schoonmaken de volgende dag?? En de vorige dag dan? (-:
  6. Levien:
    12 januari 2010
    Briljant, gefeliciteerd met je stage!